Algemeen

Is de fiets die ik krijg nieuw?

Wij kunnen niet garanderen dat je een nieuwe fiets krijgt. Boogle members met een 3-jarige overeenkomst krijgen bij aanvang membership altijd een nieuwe Boogle Bike in bruikleen. Elke Boogle Bike is natuurlijk in goede staat. Dat zit dus wel goed.

Mag ik aanpassingen doen aan mijn Boogle Bike?

Je mag alleen aanpassingen doen die je bij inlevering van je fiets zonder beschadiging weer kunt verwijderen. Monteren van een fietsmandje of kratje met tiewraps is uiteraard mogelijk.

Bestellen


Hoe bestel ik een Booglefiets?

Je kunt een Boogle Bike bestellen bij ons in de winkel of via de Boogle website. Volg de procedure in het aanmeldingsformulier en de eerste stap is gezet. Zodra wij je bestelling hebben ontvangen zorgen wij ervoor dat deze klaar staat bij ons. Na aflevering kun je zorgeloos fietsen op je Boogle Bike.

Abonnement


Wat is de minimale contractduur?

Ons membership voor de Boogle Basic is af te sluiten vanaf 3 maanden. Voor de modellen Comfort, E-Bike en Speedpedelec hanteren wij minimaal 12 maanden. Na het verstrijken van de afgesloten huurperiode, worden de overeenkomst en de huurperiode automatisch voor onbepaalde tijd verlengd. Een overeenkomst voor onbepaalde tijd is maandelijks opzegbaar.

Ik wil mijn abonnement wijzigen, kan dat?

Uiteraard is het altijd mogelijk om te switchen binnen het aanbod van Boogle Bike. Wil je bijvoorbeeld van een Boogle Basic naar een Boogle Comfort of andersom? Dan gaan we dat direct voor je regelen. Neem contact met ons op.

Hanteren jullie een opzegtermijn?

De opzegtermijn van je Boogle Bike membership bedraagt minimaal één maand voor het einde van je membership. Je membership loopt dan nog door tot einde contractduur. Tot die tijd kun jij je fiets gewoon blijven gebruiken.

Financieel

 

Kan ik een factuur krijgen?

Dit is geen probleem. Neem contact met ons op en wij zorgen er voor dat je een factuur ontvangt.

Hoe kan ik mijn bankgegevens aanpassen?

Als het gaat om het aanpassen van een IBAN-rekeningnummer, dan kunnen wij dat direct voor je regelen. Mail ons je nieuwe rekeningnummer en tenaamstelling zodat wij dit kunnen aanpassen.

Iemand anders wil voor mij betalen, is dit mogelijk?

Dit is mogelijk. Graag ontvangen we van de rekeninghouder een ondertekende e-mail waarin aan ons wordt bevestigd dat deze persoon het abonnement namens jou betaald. Zodra we dit hebben ontvangen, passen we de gegevens aan.

Ik heb een betalingsherinnering of aanmaning ontvangen. Wat moet ik doen?

Zodra je een betalingsherinnering ontvangt is de de automatische incasso waarschijnlijk mislukt. Boogle Bike stuurt je dan een betalingsherinnering. Je kunt het bedrag vervolgens voldoen via iDeal. Indien je niet direct kunt betalen, kun je contact met ons opnemen. We gaan dan kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen.

Reparatie

 

Wat gebeurt er als mijn fiets stuk gaat?

Gaat er iets kapot aan je fiets? Dan kun je naar een servicepunt van Fiets Service Nederland (FSN) voor een reparatie. Met 200 vaste servicepunten in Nederland hoef je nooit thuis te wachten tot een monteur bij je langs komt, er is altijd een service punt bij je in de buurt. De service wordt gedaan via www.fietsservicenederland.nl.

 

De voordelen van onze Service:

  1. Afspraak maken wanneer je het uitkomt.
  2. Directe afstemming over onvoorziene noodzakelijke reparaties
  3. Geen extra kosten

Ben je verder dan 1 km van je huis, dan kun je ook gebruik maken van je FSN Pechpas. Deze unieke service wordt uitgevoerd door de ANWB. We streven er naar de (nood) reparatie ter plekke te verrichten zodat u de reis veilig kan vervolgen met eigen fiets. Mocht dit niet lukken, of als op voorhand blijkt dat dit niet mogelijk is, brengen wij u naar één op te geven FSN (dealer)adres in Nederland, binnen een straal van maximaal 25 km van de pechlocatie.

Diefstal

 

Wat gebeurt er als mijn fiets wordt gestolen?

In geval van vermissing of diefstal van de Boogle Bike ben je verplicht om dit binnen 24 uur te melden aan Boogle Smart Cycling, de sleutel van de Boogle Bike aan ons te overhandigen en aangifte te doen. In het geval je fiets wordt gestolen ben je een eigen risico verschuldigd.

Het eigen risico per Boogle Bike is:

Boogle Basic:                   €  40,--

Boogle Comfort:               €  60,--

Boogle E-Bike:                 €  80,--

Boogle Speed Pedelec:   € 100,--

Je ontvangt van Boogle Smart Cycling een vervangende Boogle Bike nadat de aangifte is afgerond.